torsdag 11. februar 2016

Sokker med rutemønster

Da er ufo-sokkene endelig helt ferdig.
Har til og med festet trådene:)
Sokker med rutemønster heter de, og jeg har
strikket de i 7 brødre garn, på pinner nr 3,5.
Og oppskriften til disse har jeg hentet fra denne boka
Strikkesidas favoritter...
Og der ser de slik ut
Her kom den rette fargen bedre fram.
 
I dag har jeg prøvd meg på å lage potetlomper.
Fant en enkel oppskrift her, der det
brukes potetmospulver, og ikke poteter.
Og jeg har brukt speltmel, og ikke glutenfritt mel, i mine.
 
Deigen ble helt grei å kjevle ut, selv om det var ganske håpløst
å få de runde. Men jeg syns ikke det gjør noe.
Smaken ble ikke så verst heller.
Neste gang skal jeg prøve å lage med poteter, så jeg
får testet ut hva som er best.
Tenker at jeg da skal lete fram takka også, for det orket jeg
ikke nå og stekte i tørr stekepanne.
 
Nå har jeg funnet fram enda en ufo..
en pute denne gangen. Satser jo på å få den ferdig,
men vi får se...tykt garn, tykke pinner.
Greier ikke mange rundene før kroppen sier stopp.
Men jeg får strikke litt hver dag, så
blir den vel ferdig til slutt:)


2 kommentarer:

  1. Hm den oppskrifta på det vi kaller potetkaker håper eg ikkje er hemlig. Fikk lyst å prøve. Høyrtes jo veldigt greitt ut å bruke potetmos pose.

    SvarSlett
  2. Det ligger link til oppskrifta i innlegget:) Men jeg fant den på en side som heter Glutenfri matverden, og de heter lomper glutenfrie. Veldig greit å bruke potetmos pose ja :)

    SvarSlett